الکتروموتور تکفاز دوخازن CRS موتوژن

(دیدگاه 1 کاربر)
فروشنده: حمیدرضا آذرشبویژه
بازگشت
حمیدرضا آذرشبویژه
(عضویت: ۱۴۰۰-۰۸-۰۵)
24.6% رضایت از کالا (138 نفر)
کاملا راضی
48%
راضی
1%
نظری ندارم
48%
ناراضی
1%
کاملا ناراضی
2%

تومان76.000

توضیحات

الکتروموتور تکفاز دوخازن CRS موتوژن

الکتروموتور تکفاز دوخازن CRS موتوژن یکی از محصولات شرکت موتوژن است. این شرکت با پیشینه ای ۴۵ ساله یکی از مطرح ترین تولیدکنندگان الکتروموتور های تک فاز و سه فاز با دو نوع فریم آلمینیومی و چدنی می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. الکتروموتور تکفاز CRS یا دوخازنه از باکیفیت ترین محصولات شرکت موتوژن می باشد، از آنجایی که الکتروموتور ها هنگام راه اندازی جریانی تا چند برابر جریان نامی خود نیاز دارند نیاز است که از یک خازن راه انداز استفاده شود و در ادامه با استفاده از خازن RUN  یا دائم کار، الکتروموتور به عملکرد خود ادامه می دهد. در ادامه به برسی برخی از موارد استفاده و ویژگی های الکتروموتور تک فاز دوخازنه CRS می پردازیم؛

موارد استفاده الکتروموتور دو خازن CRS

  • انواع آسیاب
  • ماشین های تراش
  • میکسچرهای مصالح ساختمانی
  • مناسب برای بارهای متغیر و سرعت ثابت
  • مناسب برای بارهای با ممان اینرسی زیاد
  • مناسب برای راه اندازی بار از حالت سکون
  • ماشین های کشاورزی
  • دمنده ها
  • بادبزن های تسمه ای

ویژگی های الکتروموتور تک فاز موتوژن

الکتروموتور های دو خازن موتوژن در کلاس حرارتی F  ( تحمل حرارت تا دمای ۱۵۵ درجه سانتی گراد) ساخته می شوند و از درجه حفاظت بین المللی IP44 برخوردار هستند که به معنای نفوذ ناپذیری و دوام متوسط در برابر گرد و غبار و تا حدودی آب می باشد. این درجه حفاظت یکی از پرکاربرد ترین درجه های حفاظتی در الکتروموتور ها می باشد.

الکتروموتور تک فاز دو خازن موتوژن دارای روتور قفس سنجابی هست که نسبت به روتور های سیم بندی شده از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

موتورهای تک فاز دو خازن در توان های ۱ تا ۳ اسب بخار موجود می باشند. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی های این موتور ها می پردازیم:

مزایای الکتروموتور تکفاز دو خازن CRS موتوژن

  1. مجهز به سویچ و گاورنر
  2. کیفیت بالا
  3. ۱۸ ماه گارانتی شرکتی
  4. ضمانت اخلاقی در اصالت کالا
  5. موجود در دور های ۱۵۰۰rpm و ۳۰۰۰rpm

الکتروموتور تک فاز کلاچ دار CRS موتوژن دارای بخش های زیر می باشد:

شماره اجزا شماره اجزا شماتیک الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن
۱  براکت جلو ۱۱ خازن دائم
۲  شفت ۱۲ قطعات گلند
۳ خار ۱۳ واشر فنری
۴ روتور ۱۴ براکت عقب
۵ بلبرینگ ۱۵ سوئیچ
۶ استاتور سیم پیچ ۱۶ گاورنر
۷ فریم الکترو موتور ۱۷ محافظت گاورنر
۸ فریم الکترو موتور ۱۸ پروانه خنک کاری
۹ ترمینال برد ۱۹ کاور پروانه
۱۰ درب جعبه ترمینال

سوالات متداول در مورد الکتروموتور تکفاز دوخازن موتوژن

چرا الکتروموتور تکفاز دوخازن دارد؟

یک خازن آن برای راه اندازی هست و خازن دیگر آن هم برای تامین ولتاژ مناسب ادامه کار می باشد.

تفاوت تک خازن و دو خازن در چیست؟

اصلی ترین تفاوت آن در گشتاور راه اندازی آن می باشد که با توجه به خازن راه انداز موجود در آن انتظار داریم که در هنگام راه اندازی گشتاور بالا داشته باشیم.

از دوخازن کجا ها استفاده می شود؟

بیشتر در مواردی که نیاز به گشتاور راه اندازی متوسط یا بالا می باشد از الکتروموتور تکفاز دوخازن استفاده می شود. به طور مثال در انواع بالابرها، میکسچر های مصالح ساختمانی، آسیاب ها و سایر موارد.

رده دمایی مهم هست؟

اگز قرار است از الکتروموتور تکفاز دوخازن در کنار دستگاه هایی با حرارات بالا از قبیل انواع هیتر ها، کوره ها یا مواردی که الکتروموتور قرار است به مدت طولانی استفاده شود مثل دستگاه های برش و خرد کن ها یا استفاده های مشابه، بهتر است حتما به رده دمایی الکتروموتور نیز توجه خاصی شود. در سایر موارد با توجه به اینکه رده دمایی در بیشتر الکتروموتور های موجود در بازار در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد یا همان رده دمایی F می باشد، نیاز به صرف وقت نمی باشد.

در چه مواردی نیاز به استفاده از فلنج هست؟

اگر قرار است الکتروموتور تکفاز دوخازن به یک دستگاه دیگر متصل شود آن هم بدون آنکه در جایی قرار گیرد یا اینکه پایه داشته باشد، ما نیاز به استفاده از فلنج داریم تا نصب الکتروموتور به صورت فلنجی باشد. دقت کنید که معمولا هزینه فلنج جدا از هزینه خرید خود الکتروموتور محاسبه می شود و ممکن است در پروژه های بزگ باعث افزایش هزینه ها شود. پس بهتر است تا جایی که می توانیم از نصب الکتروموتور روی پایه بهره ببریم.

بدنه آلومینیومی بهتر هست یا چدنی؟

بدنه آلومینیومی بسیار سبک تر و مقاوم تر می باشد، از جهتی آلومینیوم دارای ضریب نفوذ پذیری مغناطیسی خیلی کمی می باشد و از این رو تقریبا تحت تاثیر میدان مغناطیسی داخل الکتروموتور قرار نمی گیرد و اجازه نفوذ آن به بیرون را نیز نمی دهد. و برای کاربر دستگاه خطری را ایجاد نمی کند. البته چدن نیز از نظ مغناطیسی تقریبا نفوذ ناپذیر است. چدن ممعمولا سنگین تر می باشد اما تحمل گرمایی بیشتر دارد و در دما های بالا نیز به خوبی عمل می کند و دیر تر گرم می شود از این رو در الکتروموتور های سه فاز با توان بالا از چدن استفاده می شود تا با توجه به شار موجود در داخل الکتروموتور بدنه ما کمتر گرم شود. و به سیم پیچ ما آسیب کمتری برسد.

رابطه گشتاور با دور موتور چیست؟

در موتور های آسنکرون با افزایش دور الکتروموتور از ۱۵۰۰ دور بر دقیقه به ۳۰۰۰ دور بر دقیقه، گشتاور الکتروموتور کاهش می یابد و همینطور در هنگام افزایش گشتاور الکتروموتور تکفاز دوخازن ، دور نامی آن کاهش می یابد. برای مثال فرض کنید می خواهیم از یک گیربکس ۱ به ۴ استفاده کنیم و گشتاوری معادل ۴ برابر گشتاور اکتروموتور در حالت عادی را تامین کنیم. در داخل گیربکس با استفاده از چرخ دنده های کوچک و بزرگ این نسبت تبدیل رعایت می شود و با متصل نمودن آن به الکتروموتور از سرعت الکتروموتور کاسته می شود و به گشتاور آن افزوده می شود در واقع این کار مانند عوض کردن دنده یک ماشین هست و با سبک کردن دنده دور بیشتر داریم اما گشتاور شروع به حرکت مناسبی را نداریم برای همین هست که از دنده های سنگین تر شروع به حرکت می کنیم.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد الکتروموتور تکفاز دوخازن CRS موتوژن با همکاران ما در فروشگاه اینترنتی تجهیزستان تماس بگیرید

همچنین می توانید ما را در شبکه های اجتماعی زیر دنبال کنید.

برای مشاهده عکش های بیشتر از الکتروموتور تکفاز دو خازن اکتروموتور اینستاگرام ما را دنبال کنید تلگرام ما را دنبال کنید
برای دیافت اطلاعات بیشتر در مورد الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن لینکداین ما را دنبال کنید برای مشاهده دیگر محصولات به صفحه نخست تجهیزستان مراجعه کنید.

برای مشاهده دیگر محصولات اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده مطالب بلاگفا اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده مطالب میهن بلاگ اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده مطالب بلاگ بیان اینجا کلیک کنید.

آپارات ما را دنبال کنید تا به تازه ترین آموزش های تابلو خوانی اکتروموتو ها آشنا شوید
 به ارتباط با ما در مورد اکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن فیسبوک ما را دنبال کنید توئیتر ما را دنبال کنید تا با الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن بیشتر آشتا شوید
وبلاگ بیان ما را برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن دنبال کنید  به منظ.ر کسب اطلاعات بیشتر در مودر الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن میهن‌بلاگ تجهیزستان را دنبال کنید پینترست تجهیزستان را دنبال کنید تا به عکس های الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن دسترسی داشته باشید بلاگفا تجهیزستان را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الکتروموتور تکفاز دو خازن موتوژن دنبال کنید

1 دیدگاه برای الکتروموتور تکفاز دوخازن CRS موتوژن

  1. ابراهیم زرقانی پاسخ

    این قیمتا به روز هست؟ اگر آره تا من بیام تعداد بالا بگیرم احتکار کنم 😍😅

    • hr.azarshab پاسخ

      سلام! نه الان موجود نیست ولی بعد از عید موجود میشه ایشالا (:

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *